31 - glädje.

här hade jag velat luncha, bild från tumblr - vet tyvärr ej vems
idag efter jobbet hade jag en date med mina söner. ja båda två, på samma ställe samtidigt - det är lyx det. vi sammanstrålade på starbucks på centralstationen i malmö, jag från mitt håll och de från sina håll. efter varsin white chocolate mocha venti (pojkarna) och en hallon/blåbärs juice (jag) samt diverse bakverk styrde vi stegen upp till gågatan. nya skor till yngste sonen inhandlades, äldste är redan ganska ekiperad så han scannade mer av vad som erbjöds om i fall att det kanske hade kommit in något nytt som inte gick att motstå. därefter strosade vi runt, köpte nya kaffekapslar på Nespresso som äntligen har blivit med butik här, lite smått och gott från Granit, några nya nagellack i höstens färger på Åhléns (till mig då alltså, killarna har inte riktigt fattat grejjen med färgade naglar än haha). avslutade gjorde vi med att jag glömde betala parkeringen i centralens p-hus och fick fulparkera med fyrvägsblinkers utanför och springa in för att jaga rätt på en maskin att dra kortet i så att jag slapp överdebitering - hade blivit ännu dyrare skor annars.
men vad kan jag säga - jag älskar mina tonåriga söner, bättre sällskap kan man inte ha en fredag eftermiddag!

ps. sedan har jag även gjort en lite läskig sak som är så långt ifrån mitt vanliga jag som man bara kan tänka sig, men jag måste nog smälta det lite innan jag berättar. ds.

update - när jag hade skrivit detta insåg jag att dagens fotoutmaning var glädje - nåja fotot är inte mitt men ordern är mina och glädjen ja det är att få tillbringa eftermiddagen med mina söner, att vara nära och att umgås. ett bra avslut på den här månaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar