höstförberedelser.

en grå och en blå
varmaste helgen nånsin och vi åker till malmö för att köpa höstnytt. dessutom festivaldags vilket innebär  fullt av folk överallt ......... utom i affärerna visade det sig. vilken tur! där strosade mannen och jag i lugn och ro, nöp och klämde och utbytte förnöjsamma nickningar mot varandra över hur bra det var att vi valde just den här söndagen att åka till stan.

mjukaste ....
en grå och en blå i mjukaste materialet, kommer att älskas sönder. precis den modell jag sökte och då är det lika bra att slå till på två, hade det funnits fler färger hade jag köpt dem också. för sån är jag, när jag hittar något jag gillar och som ska funka som basplagg köper jag gärna flera. bara för att de alltid funkar och att jag kommer slippa det där "jag-har-inget-att-ha-på-mig-ögonblicket" som gärna infaller halv sju på morgonen. 
dessutom en blus med sötaste svarta kragen och prickarna, perfekt för möte på kontoret eller middag hos mamma.

finaste ....

tröjorna till hösten

jag är nöjd.
söndagskvällen spenderas i trädgården mumsandes på makens fantastiska hamburgare med massor av god ost och ett glas rött.

ps. fotoutmaningen - hur gick det med den? ja, först kom lite krasslighet emellan och sedan livet i form av arbete och dagarna gick. får se om det blir fler utmaningar för min del eller jag helt enkelt väljer att se på det som underbart-är-kort. ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar