lampor.

fina hektar från ikea

görs sig perfekt på tavellisten i vardagsrummet


mitt stora stora intresse för inredning gör att det ofta ändras om hemma hos oss. inte alltid så stora ändringar men desto fler små. och nu när jag är ledig finns det utrymme för de där spontana förändringarna som egentligen är de roligaste, de där som kommer precis när jag lagt mig och hjärnan går för högvarv och jag får så många fantastiska idéer, tycker jag själv i alla fall. mannen håller inte med, han brukar mest sucka och säga "sov på det så ser vi imorgon". hmpft, jaja nu kan jag i alla fall studsa upp igen och antingen skriva ner dessa glimrande tankar eller helt enkelt skrida till verket där och då. (tålamod är inte min största dygd).
lampor ingår allt som oftast i tankarna eftersom lampor är något av det roligaste jag vet och ett väldigt enkelt sätt att ändra ett helt rum. tyvärr är snygga lampor ofta dyra, dock ej den här lilla sötnosen, hektar från ikea, som fick följa med hem idag. en helt perfekt lampa tycker jag och jag stod såklart och drog i både golvlampan och taklampan också. golvlampan tyckte jag dock var lite i största laget i alla fall hemma hos oss, men den stora modellen av taklampa skulle jag kunna tänka mig över matbordet.
följden av den här passionen för lampor är såklart att vi har en källare full av finheter som just nu inte får plats eller som jag bara har köpt för att jag fått dem till ett bra pris (nackdelen med att jobba i möbelbranschen) och inte vet riktigt var jag ska ha dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar