mat och vänskap.



alla bilder från tumblr
äta bör man annars dör man eller nå't. och jag älskar mat. mat och jag har ett passionerat förhållande och det upptar en stor del av mitt vakna tillstånd att tänka på mat och planera vad jag och familjen ska äta härnäst. just nu medan du läser detta sitter jag på restaurang med en av mina bästa vänner och äter god god mat. men faktiskt ikväll är en så'n där kväll när inte maten är det viktigaste utan det är sällskapet. min fina vän som jag träffar allt för sällan för att vi båda tror oss ha så mycket annat som är viktigare att göra så att vi bortprioriterar varandra för jobb (framför allt för jobbet) men även för familjen, en krämpa hit eller dit, tvätt och städning och mycket annat. varför gör vi så? när jag varje gång jag träffat henne mår så otroligt mycket bättre, varje gång har jag så mycket roliga saker att berätta för min man vilket gör att vi liksom glider med på må-bra-vågen och varje gång tänker jag att nu måste det bli oftare.

men vi börjar med ikväll.

2 kommentarer:

  1. Å vad jag känner igen det där med vänskapen. Konstigt att det blir så.

    Hoppas ni hade en fin kväll!!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du, vi hade en fantastisk kväll - och vad sa vi när den var slut? Nu ska det inte dröja så länge till nästa gång. Tror vi får jobba på det ;-)

    SvaraRadera