smoothie och rosengädda.


det regnade igår och det regnar idag och det ska förmodligen regna i morgon också. mig gör det detsamma. som vanligt på lördagarna har jag tagit en tur till biblioteket och som vanligt kommit hem med lite för många böcker för att det ska vara rimligt att jag ska hinna med att läsa alla på en månad. för att inta tala om de där korttidslånen på de allra senaste böckerna. men jag kan helt enkelt inte låta bli. böcker är det bästa jag vet och jag blir som ett barn i en godisaffär när jag är där - den och den och den och bara den också.
varje gång tänker jag att jag inte ska låna så många så jag tar aldrig med mig en påse eller väska att bära hem böckerna i vilket har till följd att jag alltid får stapla dom ovanpå varandra och sedan för att kunna bära får jag liksom spänna fast dom under hakan. brukar sluta sådär.  men hem kommer både jag och böckerna för det mesta.
och väl hemma sätter jag mig i soffan med alla böckerna runt om mig och liksom tar och känner på dom och planerar i vilken ordning jag ska läsa.
idag börjar jag med emma hambergs senaste rosengädda nästa! och till det en god smoothie. lätt att dricka under tiden jag läser.

2 kommentarer:

  1. Önskar jag blir bättre på det där med böcker. Intalar mig själv att jag inte har tid. Men borde nog TA mig tid, för det är en avkoppling att läsa!

    Ja du...78 barn..det skulle sett ut:-)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. hej igen vinnare!
    glömt mejla mig (etthornaveden@hotmail.com)?
    hör av dig i dagarna annars får jag dra en ny vinnare av knut mer mera.
    tack//jennifer

    SvaraRadera