adventstid.


ikväll dricker jag balja efter balja med kaffe för att hålla mig och mannen vakna för att hämta äldste sonen på fest på limhamn. klockan två i natt ska vi vara på plats för att plocka honom och flickvännen och det finns inget jag hellre gör en fredag för att vara säker på att han är säker och att han slipper befinna sig mitt i stan mitt i malmö mitt i natten. men samtidigt är det utmattande att förlora sin bästa, mest värdefulla sömn. så vi sysselsätter oss med massor av kaffe och tv-tittande och springande i källaren efter stjärnorna som ska upp och lite övrigt adventspynt samt det viktigaste av allt. att lyssnar på yngste sonens pianospel. samma låt om och om igen, abbas mamma mia, som han övar inför nästa veckas stora händelse, musikal med niorna där han är lite kung över orkestern så det gäller att allt sitter. så lite hålögda, med en stor kopp kaffe i handen och diggandes till värsta abba-discot, det är där ni har mig ikväll.

1 kommentar: