hemma.




har varit hemma mer idag än vanliga vardagar. yngste sonen skadade foten igår kväll (inte allvarligt men lite sådär att det gör ont att gå för mycket) och behövde både lämning och hämtning i skolan, vilket innebar att jag har agerat taxi. så det blev en kort arbetsdag för mig. maken fick dessutom fila vidare på min mammas hall själv efter jobbet, en hylla kvar att sätta upp idag och sedan är det dags för piffet. fast det sköter mamma själv.
jag njuter väldigt mycket av sådana här oväntade avbrott i vardagsrutinen om det så bara är ett par timmar. det blir lyxigt med lite extra ledighet trots att anledningen inte är så rolig.
så planen är att vara lite flitigt, men först ska jag krama på min son lite. man får passa på när de där 15-åringarna är lite mindre rörliga än vanligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar