fredag och jag hänger med sonen. not.


ja så var det fredag igen och maken är på julfest och 17-åringen på fest i tygelsjö så det är bara jag och 15-åringen kvar här hemma. då skulle man ju kunna tycka att vi skulle passa på att umgås med varandra men nädå, alla som har tonåringar vet ju att det finns typ inget värre än att hänga med morsan. så han sitter på sitt rum framför en dator och vrålar till kompisarna på skype och jag sitter här framför en annan dator och kollar in det jag är intresserad av. skippar skypandet däremot. emellanåt kommer han ner och frågar i förbifarten hur det är men det är ju mest för att jag sitter så att han måste gå förbi för att komma till köket. men jag har lagt upp en plan för att locka honom till mig. glass med nougatsås - det funkar i alla väder och eftersom vi bannlyst ätande på rummet så måste han stanna tillräckligt länge för att hinna sluka glassen och har jag tur grymtar han fram ett ord eller två mellan tuggorna. innan han försvinner upp på sitt rum igen till fejjan, skype och kompisarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar