snö.



och så kom den äntligen och alldeles lagom till första advent. snön. jag blev lycklig och varm om hjärtat när jag vaknade för en stund sedan och allt var vitt och mjukt och inbäddat. så nu har jag förberett frukost och dukat och plockat fram pojkarnas adventspresenter. ska bara hålla mig från att väcka dom allt för tidigt men åh vad jag hoppas att dom längtat lika mycket som jag.

efter frukost får det bli en snö-promenad och sedan ska det fixas och ordnas lite gott tilltugg innan det är dags för vår familjs årliga lilla julbord. jag, mannen och pojkarna plockar det godaste av julens mat och äter och pratar och njuter. och i år avslutar vi med att grannarna kommer över för den här julens första varma kryddiga glögg. vilken dag vi har framför oss.

trevlig snöig första advent önskar jag er alla1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar