fredags-favorit.




äntligen fredag efter en oändligt lång arbetsvecka. idag har jag jobbat hemifrån några timmar och tar nu ledigt resten av dagen. slappar och njuter, läser böcker i min ipad (måste bara älska att man kan låna böcker från biblioteket direkt i paddan) och sörplar kaffe.
fick en ny ipad av jobbet i julklapp, mini, och där jag först inte kunde förstå vitsen med att göra en liten version av samma samma och var fullständigt nöjd med min större modell, är jag nu helt förälskad. så liten och lätt att den kan hänga med i väskan hela tiden och jag har alltid en bok redo att läsas eller musik jag kan lyssna på. för att inte tala om sådana självklara saker som kalender och anteckningar som jag använder hela tiden. såklart att den inte ersätter känslan av en bra anteckningsbok och en skön penna men den är banne mig ett bra komplement. och den sparar mina axlar och rygg från att krökas under vikten av min väska. så ett stort gilla på minin!
om en stund har jag stämt träff med yngste sonen utanför ica. vi ska handla lite gott till helgen och umgås en stund innan han försvinner med kompisar. varje gång jag har varit iväg en längre tid försöker jag hitta så många små stunder i vardagen som möjligt att spendera lite extra tid med pojkarna. tror inte de tänker på att jag är iväg så mycket men jag gör det desto mer. och eftersom jag snart ger mig iväg igen känns det viktigt för mig att göra så här, även om det bara innebär att gå och handla mat tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar