lördags-nöje.



står med strykjärnet i högsta hugg redo att ta mig an jättehögen av ren tvätt. konstaterar att äldste sonen inom den närmsta tio-års-perioden inte behöver köpa en endaste t-shirt, han skulle förmodligen ensam klara att förse alla invånare i vår lilla stad med varsin tröja om ni förstår vad jag menar.
för att slippa stryka alla dessa tröjor plus övriga familjens är jag ganska noga med att hänga upp och göra slätt redan när de är våta. nu har maken skött tvätten och han är inte lika noga om vi säger.
så därför en lördag-förmiddag vid strykbrädan.
belöningen när jag är klar är en tur till malmö för lite sko-shopping. och det är ingen dålig belöning, verkligen inte. så jag visualiserar min raid i skoaffären medan jag tar mig an ytterligare en tröja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar