bland penslar och målarfärg.

inget säger väl vår som tulpaner, vita är mina favoriter.



mitt huvud snurrar av idéer och inspiration. igår tömde vi vårt tv-rum och idag spacklar mannen väggarna. i och för sig var det inte så länge sedan vi gjorde om just härinne men när det väl var klart kom vi på att det nog hade varit lite smartare att ha tv:n på en annan vägg och flytta soffan dit och hyllan hit osv. och nu är det dags. vår gamla soffa har passerats till de sälla jaktmarkerna, den var liksom bortom räddning. några skåp förpassas ut till garaget och väggar och golv ska fräschas upp. så nu letar jag lite inspiration på nätet. har i och för sig en ganska klar bild av vad jag önskar men det är alltid kul att få ny input.
en fråga är vad vårt skåp ska få för färg. har ett skåp med glassdörrar som rymmer det mesta av bra-att-ha-saker. just nu är det svart men jag är lite sugen på en ny färg. skulle kunna tänka mig att det kan bli snyggt i grått. vitt funkar ju också men eftersom nästan allt annat i rummet är vitt så lutar det åt en färg. eller ja färg och färg, det är ju inte så att jag går runt och funderar på om jag ska måla det rött eller gult. nä, härhemma är det icke-färger som gäller; grått, vitt, svart, sand, beige osv.
en matta ska det också köpas, har trånat efter denna, tror tyvärr att den är något stor till detta rum, men kanske till vardagsrummet så småningom. men gärna något i liknande stil till tv-rummet.
soffan som åkte ut ska ersättas av en annan, troligtvis från det stora varuhuset, här kör vi budgetlösning eftersom vi *hrm* äter hyfsat ofta framför tv:n och dessutom har två katter som faktiskt smutsar ner en hel del.
så lite sånt sysselsätter sig min hjärna med under tiden jag packar resväskan. stockholm står som sagt på agendan för nästa vecka, i morgon är det pressmöte och på tisdag börjar mässan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar