en sisådär dag.


ledig idag och såklart får jag världens migrän, det slår nästan aldrig fel att när jag jobbat mycket under en period och sedan ska tagga ner och ta det lugnt så får jag alltid migrän. så en halv dag till spillo som jag har spenderat sovandes i soffan i mitt röriga vardagsrum - hur kul är det? inte alls, men jag börjar må lite bättre nu och har fått i mig lite sallad, ätandes direkt från skålen ståendes i köket. ingen lyx här inte.


men jag ska inte gnälla för mycket, det är i alla fall sol och jag fick plockat med mig lite ranunkler och fresior från mataffären innan jag intog horisontalläge i soffan. blommorna fick stå kvar i sina platsfodral, ska placera dem i vaser i kväll men nu motar jag bort huvudvärken med ren vilja och ska möta upp maken i stan för att inhandla något så spännande som en ny tvättmaskin. ja jisses det är inte klokt vad man kan roa sig ibland. vår gamla har levt på övertid ett tag nu, vi hotade att kasta ut den redan i somras och då skärpte den sig och har levt till nu. men nu finns det liksom ingen återvändo om vi inte vill begravas under ett tvättberg.


så kvällen spenderas förmodligen i tvättstugan.

men vet ni, i morgon är en annan dag och tur är väl det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar