grönt.


förmodligen är det väl längtan efter vår som gör att det visas så mycket blommor och grönt på alla bloggar runt om. och det är ju inte så konstigt. flera månaders mörker har den effekten på oss nordbor att vi liksom grottar ner oss lite i det där med det gröna. trädgårdsböcker och fröpåsar inhandlas och drömmar spinns om de vackraste grödorna. jag har så klart också drömmar.


men jag väntar lite med trädgårdsplanerna och håller mig till det gröna inne. lite snittblommor i små glasvaser och några murgrönor. kombinationen glas och grönt är stor-favorit hos mig. jag plockar gärna krukväxterna ur sina plastkrukor och sätter dem i en glasbehållare, att se rötterna och jorden är speciellt. lystern i glaset reflekteras av ljuset och jag inbillar mig att jag kan se hur det växer och spirar dag för dag.


men att snurra till några papperskrukor är ju också ett sätt att sysselsätta sig, om inte annat så kan jag stoppa ner lite av förra årets överblivna frön i dessa och se om det tar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar