lördag-söndag. kökstjänst.


spenderade lördagen i köket och skrubbade och fejjade medan mannen målade i rummet bredvid. jobbigt jobbigt men så fantastiskt härligt när det är klart. vilket det inte är än tyvärr. jag pratar mega-storstädning, ni vet, allt ska torkas och skuras så att det blir riktigt vårrent. tyvärr är det ju så (ialla fall hemma hos oss) att vintern sätter sina spår.


på något vis lever jag i självförnekelse under hela vintern och tänker att vi har det ganska rent och snyggt och så en dag när vintersolens strålar letar sig lite för långt in så inser jag: oh no hur f*n ser här ut. och då är det dags. fram med skurpulver, gummihandskar och trasor.


efter en dags arbete har jag väl hunnit hälften ungefär, resten ska jag ta idag är det tänkt. men när jag gör sådana här tråkiga saker måste jag ibland bryta av med något mindre tråkigt, lite vårpiffning av ena köksfönstret i det här fallet. en billig kruka med påskliljor som jag delade upp i lite udda porslin och en glasvas. tycker egentligen de är vackrast så här innan de slagit ut.


så nu står de där i mitt fönster så att jag får lite grönt att se på istället för allt det gråa utanför rutan. lite hopp om våren helt enkelt!
nä nu hör jag hur trasorna och rengöringsmedlet kallar. dags att gå tillbaka i tjänst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar