nytt i bokhyllan.


idag njuter jag av den fantastiska solen, äntligen - välkommen tillbaka, jag har saknat dig!

tog en tidig eftermiddag, dels för att njuta av solen men passade också på att hämta ut några böcker på posten som jag nu försjunkit i. alltid lika härlig känsla med nya böcker och jag rensade ju ut några högar i helgen så det behövdes lite nyinköp *host*.


mode och inredning är två av mina största intresse, mina passioner helt enkelt. naja munthe var ju länge ena halvan av mode-duon munthe plus simonsen men har nu även gjort en home collection, casa de luxe by naja munthe, och vad jag sett så här långt gillar jag. blandningen mellan dansk design och det österländska och så lite lyx på det. precis min smak. så jag ser verkligen fram emot att fördjupa mig här. har själv gjort en liknande resa från mode till inredning faktiskt dock inte i samma skala såklart. det lilla barnet på omslaget påminner mig dessutom om min yngste son som hade samma änglahår i den åldern - oh vilka minnen!


bok nummer två är förhoppningsvis den som ska få la famila att få ut mesta möjliga av sommarens stora resa. vi har nämligen tänkt oss att åka till japan. här hoppas jag på handfasta tips blandat med lockande text. som tur var är vi inte helt utlämnade endast till litteratur inför resan. företaget jag arbetar för har även kontor i tokyo och min kollega där har lovat ställa upp som vår personliga guide. gissa om vi längtar!

så jag dyker ner i mina böcker med ett enda avbrott, middag. idag vankas torsk med broccoligratäng med mycket mozzarella och pesto. mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar