trött.

ser ni grönskan utanför fönstret - längtar.

måndagkväll och jag är trött och lite sliten. mycket jobb flera veckor i rad med ganska rejält med övertid och resor, lite för lite motion och dagsljus och nu ett hus som är upp och ner trots att det än så länge bara är ett rum som görs vid. ja jag antar att resultatet blir så här då. en tyngd i kroppen som egentligen bäst hade kurerats av frisk luft, tidiga kvällar och god nattsömn. men just sömnen är det som ryker först för mig när jag har jobbat mycket och det snurrar på allt snabbare. jag har aldrig problem att somna men vaknar jag till under natten kan jag inte somna om. vänder och vrider och kollar klockan och räknar ut hur många timmar det är kvar att sova. jobbigt. tur att jag vet att det går över, behöver bara komma rätt i rytmen igen.
så jag tar kväll nu - godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar