långfredag.




äntligen ledigt. så skönt att det går knappt att ta in. och snart april, en härlig månad som dessutom innebär massor av roliga saker för mig.
idag träffar vi mannens bror med familj. vi lever i röra därför blir det hemma hos dom, men vi står för maten. och när vi får välja blir det real american burgers á la mike (ja, ni har väl kanske förstått att det är mannen i mitt liv som är mike i me and mike). och gudars skymning det är så gott så jag nästan sitter här och dreglar av bara tanken. vad är väl ägg och sill jämfört med en riktig hamburgare, ingenting om ni frågar min familj.
så det har vi att se fram emot idag, god mat och trevligt umgänge. men innan dess ska vardagsrummet vara tomt. allt för att vi ska börja spackla och slipa i morgon. sedan ska det målas och slipas golv och fixas lite, det är ett tag sedan sist så det behövs verkligen. vita väggar blir det igen såklart. jag längtar redan till det är färdigt och jag ska piffa, piff är som sagt min bästa gren och det roligaste jag vet.
i huvudet är jag redan där och smider en massa planer på hur det ska se ut. men först fira långfredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar