monday mood.




kickar igång veckan med att lyssna på musiken till en av de bästa filmer jag sett, crazy heart med jeff bridges, robert duvall och maggie gyllenhall. har ni missat denna så kan jag bara beklaga och säga - se.den.nu. ryan bingham som sjunger ledmotivet har en helt fantastisk röst. detta är en gemensam favorit hos mannen och mig och ibland sätts den på högsta volym och vi sitter helt andaktsfulla och lyssnar på raspet i rösten och gitarrspelet. bästa! bästa!


bild: martha.stewart.com

en vecka kvar tills påsken gör sitt intåg. jag är inte så mycket för påskpynt däremot älskar jag påsken. god mat, lediga dagar och helt fritt från alla måsten och förväntningar - ljuvligt! min påsk har jag tänkt ska bli solig, gärna varm, kärleksfull och mysig (helt enkelt perfekt). försöker förtränga att vi ska avmöblera hela vardagsrummet för att kunna slipa och måla väggar och tak. det handlar om två stora skåp, ett piano, en soffa och ett matbord som vi ska försöka stuva in någon annanstans.
ah, det går nog bra. jag får helt enkelt lysa frid över en liten hörna där jag kan ha min soliga, varma, kärleksfulla och mysiga påsk i fred. och en liten bukett blommor ska jag väl kunna få in någonstans. tror jag har någon sån här risklädd kruka i källaren och så lite tulpaner och påskliljor i den så är jag hemma

bild: the satorialist
jag står inför lite nya klädinköp och letar inspiration på nätet. tänker mig bland annat en ny skepparkavaj och hittar denna bild, såå mycket jag. enkla klassiska snitt med en liten twist, här i den brända färgen på kavajen. och så väskan, alltid dessa väskor för min del. kör gärna basic i övrigt men mina väskor och även skor vill jag ha i riktigt hög kvalitet, det är här jag lägger min klädbudget.

egentligen är det en klänning jag behöver, ska fira en födelsedag på ett slott om några helger, men njaaa klänning är inte min grej kan man säga. tycker det är svårt att hitta någon som är fin men samtidigt bekväm. jakten går vidare.


2 kommentarer:

  1. Aha, en film jag måste se förstår jag. Jag ilar till paddan och hoppas på Netflix :)

    SvaraRadera
  2. Och jag hoppas du gillar :-)

    SvaraRadera