väntar fortfarande.




värsta snöstormen för säsongen?! nja vet inte det, kanske beror det på att man börjar bli härdad efter den längsta vintern i mannaminne men inte blev det så farligt trots allt. och det är ju skönt, för nu tycker jag vi kan gå vidare, nu kan snön smälta och så in med sol, värme, blå himmel och grönt gräs.



nåja, ljust blir det i alla fall med snön och det känns bra att kunna fotografera när man kommer hem utan problem. fast vad svårt det är att plåta ett skåp med glasdörrar, det blir mest blänk. men ni får liksom tänka bort blänket för här är ett av mina skåp med glasdörrar. jag är löjligt förtjust i sådana här skåp. de får mig att drömma om gamla dammiga bibliotek och herrgårdar med skåp fyllda med böcker, porslin och andra gamla saker.
i det här skåpet, som står i tv-rummet, har vi en samling av gamla kameror. de flesta har jag ärvt av min pappa. vi har en massa böcker. en salig blandning av reselitteratur, böcker om mode, inredning, historia samt stickmönster och skrivböcker. en hylla rymmer mina stickor och garn, en annan rymmer makens myntsamling.
man kan säga att skåpet utgör ett tvärsnitt av våra intressen - väldigt mycket vi med andra ord. och jag blir glad varje gång jag ser det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar