solsken och trädgård.

söta pennor men jag efterlyser texten "be me" - viktigast av allt tycker jag!
 
solen skiner över min del av skåne idag och maken har precis messat: något gott på grillen ikväll? oh yes, jag längtar redan. har verkligen bestämt mig för att njuta av varenda liten solglimt som den här våren/sommaren kan bjuda på.
så efter min pw ikväll blir det ett gott glas rött och förmodligen en köttbit med krispig sallad. sedan ska jag plocka fram några trädgårdsböcker för lite inspiration. har som vanligt glömt att frö-så så jag får väl ta mig till en plantskola snart och inhandla lite nya plantor. i år tycker jag trädgårdslusten inte riktigt har infunnit sig. kanske beror det på att det varit kallt så länge men vid den här tiden på året brukar jag i vanliga fall ha ganska klart för mig hur jag vill ha det, men inte i år. får se om kvällens bläddring ändrar på det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar