valborg.



men oj idag tar april slut och jag har knappt hunnit med i vanlig ordning. senaste veckan har inneburit hårt arbete i form av spackling och slipning av väggarna i vardagsrummet. vi närmar oss slutet, förmodligen redan imorgon hurra! tyvärr fick golvet sin dödsdom i går av mannen vi tagit in för att laga och slipa det. han har preliminärt lagat de värsta skadorna, men nu blir det att bestämma oss för ett nytt golv. vi har ett parkettgolv som är original sedan huset byggdes, 1949, och förutom normalt slitage under 60 år har det även varit utsatt för några vattenskador (innan vi flyttade in) och det är dessa som nu gör att det inte går att fixa till. så nu tänker vi om och börja på nytt. kul men det fanns inte riktigt med i planerna för det här året.
annars har jag hunnit byta frisyr (hade jag inte varit så blyg hade jag kanske lagt ut en bild), boka flyg och lägenhet till sommarens semesterresa, jobba samt beställa 6 par byxor och 1 armband på nätet eftersom jag aldrig hinner gå i stan. men ikväll slänger jag mig i soffan med fötterna i mannens knä och kopplar av en stund innan det är dags att hämta yngste sonen på strandbaden i natt.

bild: kinfolk magazine


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar