att välja.


häromdagen kom mannens kompis som är snickare förbi med golvprover. han hade hört om vårt dilemma och ilade till undsättning, härligt med goda vänner. så mellan piffandet och fluffandet av kuddarna i soffan går jag och känner på de här godingarna och vi närmar oss ett beslut kan jag säga.


oavsett vilket träslag vi till slut väljer har vi i alla fall kommit fram till att vi ska vitsåpa golvet. i vårt förra boende hade vi sådana golv i hela huset och det är något av det finaste jag vet. även om det krävs en del underhåll så är det lätt värt det. så nu är vi egentligen bara lite oense om en sak och det är träslaget. jag röstar för näst nedersta, ser ni bredden på den plankan? inte helt fel och maken gillar också men det är tall och tall är tydligen ganska mjukt vilket gör att risk för avtryck är större. ask och ek är hårdare. men jag vet inte jag, det ska synas att man lever lite också eller hur? även på golven. spänningen är olidlig let me tell ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar