hylla. check.


hyllan är på plats och är än så länge inte proppfull som det brukar bli när jag får hållas. lika mycket som jag gillar rena tomma ytor är det en härlig känsla att få upp en hylla och få alla prylar på plats.


när man ser de här bilderna skulle man ju kunna tro att det är väldigt mycket svart och grafisk hemma hos men så är det inte. det har bara råkat bli så just på de här bilderna. koi-fisken har yngste sonen vikt, han är vår origami-expert, helt självlärd och så fantastiskt duktig.


buddha som samsas med bok om formgivar-favoriten ingegerd råman, kopparskål som äldste sonen gjort i slöjden samt lampa mayday från flos, allt favoritsaker förutom kanske lampan. den köpte jag för länge sedan billigt och sedan dess har den stått i sin kartong i källaren. nu fick den flytta upp men njaa, inte helt hundra på den. det kommer kanske.


här ser man också alla de tavlor som ska upp men fy vad det är jobbigt att spika i nymålade väggar. har lite känslan av att om det blir fel går det inte att åtgärda, vilket trams, det är ju bara att spackla och måla över och börja om, men det är precis som det är en platå jag ska över. men i morgon sker det nog - eller på söndag kanske.

förresten har jag som en av fem bloggar blivit utvald att tävla om veckans blogg på besökstoppen. vore kul om du ville rösta på mig!

3 kommentarer:

  1. Fint!

    Jaha va skoj, då ska jag gå in och rösta på dig..:-)
    Min dotter vann förra veckan!

    Trevlig söndag
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du! Så det är din dotter, kul, då får man se hur ni har det från två håll då. Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefint och skönt när det finns lite luft. Som man kan fylla på senare eller inte. Önskar dig en fin fin kväll. kram

    SvaraRadera