rastlös.


det kryper och kliar i hela kroppen av rastlöshet och olust över hur stökigt och rörigt här är hemma. byggdamm och prylar överallt och inget jag kan göra åt det, riktigt än. några tag till med färg och sedan ska det torka - hur kul är det när färg torkar??? jag har verkligen inte tålamod till detta. stackars maken jobbar på och när jag frågar vad jag kan göra för att det ska gå fortare ger han mig en trött blick som säger: kan du inte bara försvinna ett tag och låta mig jobba på i min egen takt?!?!
så jag försvinner ur hans åsyn ett tag bara för att fem minuter senare komma tillbaka och fråga igen och så håller vi på och lär hålla på tills färgen torkat. och då får maken vila och jag sätta igång. har jag sagt att jag längtar?
#meningslösainläggäringetvidaremenvadskamangöranärmanledsihjäl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar