den ljusnande framtid är vår.


nyss hemkommen från det andra studentfirandet på lika många dagar sitter jag trött och nöjd i soffan. glad över mina vänners fina barn, söner, som tagit sig genom gymnasiet och nu står inför vuxenlivet. samlar idéer och tankar inför vårt eget firande nästa år, då är det vår äldste sons tur. tänker på maten och tältet och dukningen och vinerna och hur vi ska hämta hem honom och vilka vi ska bjuda och var vi ska hyra stolar och.......... jag sa att det är nästa år va? men sån här är jag; hamstrar idéer och intryck, ofta i en snabb anteckning i en bok eller på telefonen, inte säkert att jag kan tyda den när den behövs, men det är mitt sätt att avlasta hjärnan lite. för tänk om min hjärna nu skulle funderar på studentrelaterade saker ett helt år i förväg istället för att koncentrera sig på att sonens fotbollsbyxor måste tvättas inför matchen i morgon eller att jag måste plantera om mina pelargonsticklingar som växt sig alldeles för stora i sina minikrukor eller på allt jag måste få färdigt på jobbet nästa vecka innan det är dags för semester. jag menar det hade ju aldrig funkat. så anteckningar är nästintill livsnödvändiga.

men jag gläder mig redan åt att få skapa den mest fantastiska fest till sonen när det väl är dags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar