sömnig.

 

idag är en sån där dag jag bara skulle vilja vända mig och somna om. har sovit som en stock, så hårt att jag vaknade med ett ryck i morse när klockan ringde för tredje gången. vacklade upp och damp ner vid frukostbordet så tungt att kaffekoppen nästan skvimpade över. två koppar kaffe senare är jag inte ett dugg piggare.
och alldeles grått ute är det också, så grått och mörkt att vi har tänt lampan över matbordet, vad är detta? det kan väl inte vara dags för höstvibbar redan, det tycker jag är för tidigt.

nä dags för positiva tankar, det gråa är förmodligen bara en tillfällighet, tröttheten går över och om drygt tre veckor är det dags för semester igen - hurra!
idag blir det en tur in om ikea på vägen hem, fler ramar behövs till tavelväggen i vardagsrummet och sedan har jag spanat in lite annat smått och gott så vi får väl se vad jag kommer hem med.


2 kommentarer:

  1. Vissa dagar är lite tyngre, lite mer svårstartade än andra. Jag hoppas dock att du har piggnat till nu, att molnen har skingrats och att du fick en trevlig tur till ikea? Tänk, jag kommer alltid hem med mer än vad som stod på listan när jag besöker det där varuhuset. Helt omöjligt. ;)

    Kram till dig och hoppas att dagen har tagit sig allt eftersom.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Ja, vissar dagar är bara så där. Mindre bra. Jag har lärt mig att inte jaga upp mig över det, acceptera att det går upp och ner.

    Kram, hoppas allt känns lite bättre nu!

    xox

    SvaraRadera