a few of my favorite things.

äntligen fredag och jag sitter här proppmätt. det blev hämt-mat för mig och mannen idag. hade bestämt oss för danska smörrebröd men de var slut så istället blev det lite gott från kina-restaurangen. gott när det inte blir för ofta. veckan som gått har varit hektisk som vanligt och jag njuter verkligen av att ha två lediga dagar framför mig. 
har en känsla av att det blivit lite väl många "oj-vad-jag-är-trött-och-stressad"-inlägg här så nu kickar jag igång helgen med några av mina favorite things just nu - enjoy:


även jag har drabbats av djungelfeber och min lilla leo-kappa är det senaste tillskottet på savannen. känns som ett kul alternativ till min alltigenom svarta garderob. nästan så jag önskar att temperaturen ska sjunka några grader, men bara nästan.


vi är en resande familj som älskar allt från planering till själva resan och minnena efter. vi drömmer alltid om olika resmål. just nu planerar vi nästa års resor.
men i mitt hjärta kommer japan alltid att ha en speciell plats och jag kan åka dit igen. och igen. i morgon. när som. alltid.


innehållet i denna lilla raring är sedan länge slut, det bjöds bort snabbt för att jag skulle kunna använda skallen till dess riktiga syfte (enligt mig då alltså). dödskalletrenden må ha kommit och gått men strunt i det. hon får ha blommor i håret mest hela tiden.


så här års är en av favoriträtterna majskolvar, kokta eller grillade spelar mindre roll, med smör och salt eller parmesan och chili - ujuj så gott!

en skön fredagskväll önskar jag!

1 kommentar:

  1. Tack rara för ord som gör mig lycklig!

    Jag njuter nu av majs som smakar så gott så jag inte kan sluta. En om dagen blir det. Massa smör, salt och nu ska jag testa parmesan och chili ;)

    Vilka underbara bilder du visar!

    Ha en fin helg!

    KRAM

    SvaraRadera