äntligen fredag.


ägnade dagen igår åt att fira världens bästa nyblivna 16-åring och däremellan, när han var ute med kompisar, att storstäda hela huset. hatar verkligen att städa men älskar när det är klart och allting blänker och det luktar sådär gott och friskt överallt.
så idag ska jag bara göra mysiga saker - läsa, laga god mat, göra mer lemonad (för tredje gången den här veckan - den är verkligen försvinnande god) och handla lite nya blommor och växter att ha inomhus. för även om jag vägrar att ta h-ordet i min mun redan så har det ändå infunnit sig en känsla av att det är dags att ta itu med saker inne, fixa lite som blivit ogjort under sommaren och mysa till det lite.
vid gårdagens födelsedagsmiddag, som vi tvingades ha inomhus eftersom alla dynor var dyngsura efter ösregnet, tände jag ljus för första gången den här sommaren.

men nu duschen och sedan en tur till ikea, behöver en ram till en ny affisch.

trevlig fredag!

1 kommentar:

  1. Grattis i efterskott till 16-åringen! Hoppas han fick en fin födelsedag.

    Här hemma njuter vi av sista veckan av sommarlov och idag blir det tvätt och städ för hela slanten. Dags att komma igång och i fas inför skolstarten och med tanke på att det ska regna hela dagen så känns det so en perfekt dag för hemmapyssel.

    Jag såg att höstblommorna var framme i blomsteraffären men jag är inte där ännu. Känner att jag fortfarande har en hel del sommar att krama ur så jag tror att höstblommorna får vänta ett litet tag till.

    Sköt om dig Victoria och ha en fin vecka!

    Kram Lotta

    SvaraRadera