de skönaste dagar.


vi semestrar på och eftersom vädret är lite lätt ostadigt varvar vi utflykter med hemmamys. och ostadigt och ostadigt förresten, det är rent av helt oberäkneligt det där vädret. idag har himlen öppnat sig ett antal gånger för att det minuten efter blir strålande solsken. inte helt lätt att anpassa sig till det inte.


men vi har det bra, de där berömda axlarna är väl i alla fall halvvägs nere nu och det är ju alltid något. har hunnit andas några extra gånger och det känns också bra så det går åt rätt håll.
så jag planera att njuta resten av veckan och försöka låta bli att tänka på jobbet mer än en eller kanske två gånger under tiden.
har passat på att handla lite nytt i inredningsväg, tror det är känslan av att det börjar bli höst (för ni känner väl hur luften har ändrats lite och vinden har blivit aningens aningens svalare?) som gör att jag vill boa in mig och fixa till lite hemma. så några nya krukor har det blivit, bland annat denna. gillar färgen och att den ser lite använd och bucklig ut.


och så har även jag blivit med denna affisch. med risk att det blir som mazettis berömda ögon, inhandlade jag ett ex på kulturen i lund häromdagen. och jag är nöjd, den pryder verkligen sin plats ovanför soffan i vårt tv-rum. utställningen hann jag dessvärre inte se eftersom vi kom precis innan stängning så det blir att åka tillbaka en annan dag.

1 kommentar:

  1. Åh...så du var på Kulturen ändå? :-) Den affischen köpte jag med...fast min ligger ännu på rulle då jag fortfarande inte förmått mig att åka till IKEA och köpa ram! Nåja det kommer väl...allting har sin tid som man brukar säga! Får man fråga vart man kan köpa en sådan svart metallkorg? Inte för att jag behöver någon i och med att jag har miljontals redan (och min sambo kommer bli galen på mig...igen) men den var så förbaskat fin! Ha en fin dag och njut på semestern!

    Kram petra

    SvaraRadera