when life gives you lemons.




jag älskar sura citroner i både bakverk, mat och dryck. därför är det konstigt att jag aldrig tidigare har provat att göra lemonad. och att det sedan visade sig vara så himla enkelt - plätt-lätt faktiskt gör det ännu märkligare.
det var lite citroner, vatten och sockerlag (jag använde mig av väldigt lite socker). sedan skära, pressa och blanda - och så var det klart! det är klart ska man räkna in värma, smälta, röra och svalna på sockerlagen så blir det ju nåågra fler moment, men jag skulle tro att det tog max 10 min allt som allt. det gick fortare att dricka upp lemonaden än att göra den om man säger.
det blir en större sats nästa gång.
och att sedan min sparade flaska kom till användning och att den passade så fantastiskt för ändamålet är också något att vara glad över.

och har ni tänkt på hur fantastiskt bra citroner gör sig på bild, citrusfrukternas supermodeller liksom.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar