detaljer.


lördag och jag har roat mig med att sätta upp tavlor, städa, byta sängkläder och kuddfodral och lite annat piffande. fixat med detaljerna helt enkelt. hösten är den årstid / säsong då jag nog shoppar som mest. både kläder och inredning. det beror säkert på att det är min nystartsperiod men även på att hösten är den säsong i modet jag gillar allra mest och att det inredningsmässigt är dags att boa in sig.


under de senaste veckorna har jag således klickat hem (jo jag går i butiker också men inget slår internetshopping, lätt att göra varsom och närsom) linnelakan, diverse kuddfodral, ett par kostymbyxor, en klänning och diverse andra saker. är nu på jakt efter några doftljus som ska få bli pricken över i:t i varje rum. tänker mig olika dofter för olika rum.
tv-rummet kan få dofta citrus eller vanilj, liten lätt doft som inte tar överhanden eftersom vi spenderar ganska många timmar här med att titta på film. badrummet - här passar det med soft cotton-doft, rent och fräscht. vardagsrummet kan få ha en lite tyngre doft, kanske lite chai-aktigt. får väl se vad det blir när det är dags - har ni något märke på doftljus att rekommendera?

stoppade precis in en fransyska i ugnen, så det vankas stek i kväll. tillsammans med rösti, grönsaker, bea och ett mustigt gott vin blir det en bra start på lördagskvällen. ska bland annat se veckans avsnitt av "top of the lake" tänkte jag.
ha en riktigt skön lördag!

1 kommentar:

  1. Ja det finns ju så mycket fint där ute i butikerna just nu. Jag blir så sugen på att byta ut typ allt i min klädkammare just nu.

    Hoppas att helgen varit bra. Kram Nina

    SvaraRadera