första söndagen i september. och det börjar bra.


vädret visar sig från sin finaste sida med strålande solsken. jag har en pulled pork i ugnen och har precis kommit hem igen efter en runda i stan. jo men den här söndagen kunde börjat sämre.
lite påsar fick jag med mig hem också och det är ju aldrig fel. köpte en ny dunjacka. jag är med andra ord redo för den vinter som jag med all säkerhet vet ska komma men som jag hoppas dröjer länge än. en praktiskt lång jacka blev det för man kan ju inte gå runt i leo hela tiden hur gärna man än skulle vilja.
nu väntar några rundor i källaren, det pågår storstädningen där nere nämligen. jag rensar ut en massa bråte som bara står och som vi inte använder. problemet med våra stora källare är att den är för stor, vi behöver aldrig göra ett aktivt val när vi plockar bort något från de andra våningarna, aldrig bestämma oss direkt för om vi ska behålla eller kasta - allt åker nämligen ner i källaren. allt! och den bistra sanningen är att det mesta kommer aldrig upp igen.
så nu har jag tagit på mig att rensa upp bland åratals prylar; här samsas kläder, möbler, lampor (har jag sagt att jag älskar lampor - om inte annat syns det i källaren), fotoalbum, spel, julsaker, påsksaker, halloween-saker, gamla serviser och glas, pussel, spel, leksaker, färgburkar, penslar, ramar och tavlor och mycket mycket annat. så det är en del att ta reda på och inget som görs på en eftermiddag direkt. men jag har gjort upp en tidsplan som jag räknar med ska hålla.
så då går det inte att sitta här länge - tillbaks till arbetet!

3 kommentarer:

  1. Nu ska jag bara inflika med lite storstädnings-pepp! Jag gjorde ju en liten rensning hos oss...är inte helt klar än men man får ju ha lite att göra nu i höst menar jag! Jo nu till saken...jag hyrde ett bord på Limhamns torg igår...vi var 200 st loppis-säljare och jag gick in med känslan att jag skulle vara superbillig på mina saker och att ha så lite saker som möjligt tillbaka hem...för det som inte såldes skulle gå raka vägen till skänk. Jag fick ihop 1000 kr på allt mitt "skräp". Tänk att man har så mycket pengar liggandes i vrår man inte tänker på! Jag är helt förvånad! Och lite glad. Men typiskt nog tänker jag köpa någon liten pryl av pengarna... ha ha! Du...lycka till med städningen! Pepp pepp!

    Kram och ha en fin söndag kväll!

    SvaraRadera
  2. Dunjacka redan, det må jag säga...fast det är ju bra att vara förbered inför vintern som komma skall. Kan inte förstå att det är september redan, nu är sommaren verkligen över. Hoppas att helgen var bra. Kram Nina

    SvaraRadera
  3. Petra - den loppisen hade jag planerat in att gå på men det blev inte så tyvärr. Härligt att tjäna pengar på sitt "skräp" - ska bli spännande att se vad du köper för pengarna :-) Tack för peppen! Kram V
    Nina - ja usch det är tidigt att börja tänka på vintern men nu var det ju en rasande fin rabatt på jackan så då är det ju dumt att låta bli :-) Kram V

    SvaraRadera