here we go again.

nu är det så där igen. lite för mycket alltså. så jag påminner mig själv om att andas djupt och lugnt och inte låta saker och ting påverka mig för mycket.



jag spenderade kvällen igår med min fina vän på en restaurang i malmö. vi åt den godaste kantarelltoasten nånsin, drack några glas vin och diskuterade allt mellan himmel och jord. klimakteriet, tonårstrotsiga barn, äkta män, senaste väskinköpen, resorna vi ska göra och vill göra och så våra jobb så klart. dessa jobb som upptar så mycket av vår tid och tar all vår energi (på både gott och ont) och som är så viktiga, inte bara för försörjningens skull utan även för välbefinnandet faktiskt. för visst är det så att jobbet är en stor del av hur man är som person. för mig i alla fall.

och idag är det fredag. äldste sonen arbetar hos oss idag och det betyder att jag har sällskap hem i bilen. mysigt, en halv timmes kvalitetstid bara han och jag. sämre kan helgen börja.

bild: från tumblr

2 kommentarer:

  1. Låter som en mysig middag med väninnan, viktigt att få prata av sig ibland. Ha en skön helg! Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Jamen, det här skulle jag kunnat ha skrivit. Rakt av!

    Och så gärna hade jag suttit med dig också, och pratat om allt möjligt.

    KRAM, ha en skön helg

    xx

    SvaraRadera