september-söndag.



bättre sent än aldrig sägs det ju, idag firade vi, 1,5 månad för sent, yngste sonens 16-årsdag tillsammans med släkten och eftersom vi alla fyra i familjen haft det rejält körigt den sista tiden valde vi att köpa oss fria från matlagning och städning och bjöd istället allihopa på restaurang i malmö. mycket lyckat! ett koncept vi förmodligen kommer att använda oss av vid fler tillfällen.

tänk att vi räknar sista söndagen i september idag. på tisdag är det dags för den verkligen höstmånaden i  min almanacka - oktober. då brukar min julnerv kickar igång på allvar och jag skriver listor på vem som ska få julkort, vilka julklappar som ska köpas, hur julen ska inredas och se ut och var den ska firas. i år känns det väldigt långt borta och det beror nog på det fantastiska vädret. jag menar sol varje dag och mild temperatur gynnar inte julkänslorna direkt. fast jag räknar kallt med att den kommer, både vintern och julstämningen. tills dess njuter jag av solen som strömmar in genom mina fönster. 


lika stressig och händelserik som september varit har månaden ändå inneburit en del tid till att ändra om och handla lite nytt. mycket textil blir det den här tiden på året i form av kuddfodral och plädar, men även en ny spegel till hallen. sedan fin-spegeln från gubi fick flytta in i vardagsrummet behövdes något nytt som kunde reflektera ljuset i vår smala och ganska mörka hall.

nu ska jag njuta söndag med ett glas rött, lite senare blir det avsnitt två av bron - aningens aningens läskigt att den utspelas så nära där jag bor men bra är den.

1 kommentar:

  1. Mysigt att gå på restaurang hela gänget. Bra ibland att skippa fixa kalas hemma. Ha en fin kväll. Kram Nina

    SvaraRadera