hör av dig.


fredagkväll. det är ett tjusigt ord tycker jag. helgen ligger framför en och vad som helst kan hända. härligt!
här råder frid och ro, båda pojkarna är ute på vift. yngste sonen är på klassfest för första gången på gymnasiet. stort det där. och det har förhandlats och argumenterats om tider och när och hur och varför. han är bra på det där. att förhandla. jag blir helt yr i huvudet när han hållt på en stund. men vi var överens när han tog bussen in till malmö. höra av sig när man kommer fram (check) och höra av sig minst två gånger till under kvällen. håller man det kan man få bli hämtad ganska sent. och sent är viktigt. extremt viktigt.
han är rolig sonen. när jag försökte förklara varför jag ville hämta honom istället för att han skulle sova hos en kompis så var ett av mina argument att det nu är helt nya kompisar han festar med och att vi faktiskt inte känner någon av dem än och att vi gärna vill se och prata med honom på natten. då tittar han på mig och säger: men mamma, jag går teknik. det mest spännande som händer är väl att vi spelar schack på tre. hehe. humor. det gillar jag. men ändå, hämtad blir han.
äldste sonen följer diskussionen med ett visst överseende, been there, done that liksom. sedan glider han ut genom dörren med förvissningen om att tyglarna är lite lösare här. men dock, höra av sig. det är mitt mantra som jag upprepar till förbannelse: hör av dig, hör av dig.

nu en kopp te och lite lovely lemon curd - måste vara något för en citronälskare som mig. någon som testat?

1 kommentar:

  1. Har inte testat men det låter oerhört gott. Älskar citron i alla dess former.

    Ha en fin kväll! Kram Nina

    SvaraRadera