lite helg-sammanfattning.


den här helgen har jag
- läst en faslig massa kokböcker
- instagrammat (du hittar mig som meandmike såklart)
- rensat källaren på en del kasta-direkt, en del försöka-sälja-på-blocket och en del skänka-till-loppis-saker
- fått maken att stå i köket 4 timmar nu på söndagen för att göra världens godaste boeuf bourguignon med hemmagjord potatismos - så gott och det bästa är att resterna följer med mig till lunch imorgon
- varit på ikea och insett att julen är här, ikea-style i alla fall
- sett fyra avsnitt av homeland, ingen högoddsare direkt att jag skulle börja följa den serien. hopplöst efter dock eftersom jag bara är på säsong 1
- ramat in och spikat upp tavlor, med makens hjälp, men det börjar bli klart på väggarna härhemma. snart dags för vernissage *ler*
- strukit 832 t-shirtar, i alla fall kändes det som 832 st och ingen, verkligen i-n-g-e-n av dem var min.
- bokat lägenhet i new york
- bakat godaste citronkakan som nästan är slut
- ätit årets första pepparkakor, med smör och västerbottenost (så gott så jag kanske måste ha det också med mig lunch imorgon)
- lyssnat på john mayers wildfire på repeat

ja det var nog det. ingen händelserik helg men ingen dålig helg heller. och imorgon väntar en helt orörd arbetsvecka. bra så.


3 kommentarer:

  1. Oj, du verkar sannerligen haft fullt upp- undrar just vad du gör när du kallar det för "händelserikt":) Tack för tipsen om handskarna, jag har förlagt mina så jag kanske får ta och klicka hem ett par.

    SvaraRadera
  2. Oj, du hann med massor i helgen! Låter som du har haft en riktigt fin helg och jag hoppas att du tog med dig den sköna känslan in i den nya veckan. :)

    Sköt om dig!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga, goda och bra saker du gjort! Skulle vilja göra allt likadant, till och med strykningen. Jag stryker för lite numera ;)

    Citronkaka...men det låter ju så gott att jag blir alldeles jättesugen. Finns inget bättre än när man har god mat att ta med sig till lunchen nästa dag.

    Vilka härligheter!

    KRAM!

    SvaraRadera