lite tisdag. och sol.


alltså. vilken tur att solen är tillbaka. igår regnade det så mycket och var så mörkt när jag körde till jobbet att jag trodde jag gått upp en timme för tidigt. ingen kul känsla alls faktiskt, ett tag misstänkte jag mina kära barn för att ha lurat mig. stackarna, det visade sig att de var helt oskyldiga.
men idag är det ordning och reda igen. och jodå jag vet att mörker och regn är mer vanligt än sol och 15 grader varmt så här näst sista veckan i oktober men jag föredrar liksom det där lite oväntade. så mer sol och höstvärme till folket.
annars får jag säga att dagarna rasslar iväg med en oroväckande hastighet. det går inte riktigt in i min hjärna att det snart är november. och tänk då kommer jag att ha en 18-åring härhemma. va? hur galet är det då? en 18-åring! det är ju ungefär så gammal jag känner mig ibland (on a good day anyway).
nåja, innan vi är så långt njuter vi familjemiddag ikväll med pojkarnas mormor. det ska lagas god mat och drickas ett och annat glas rött vin och snicksnackas om både det ena och det andra. glädjer mig och längtar redan. fin tisdag till er alla!

2 kommentarer:

  1. Härlig bild!

    Det går inte in i min hjärna heller att det är november snart. What liksom ;) Och att mitt yngsta är 20 år....hur gick det till.

    Låter härligt med god middag - här dricks det också rött just nu!

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Ja vädret är inte det roligaste just nu, regn och rusk...fast det är väl så det är i November. Ha en mysig kväll! Kram Nina

    SvaraRadera