äntligen fredag.

och ingen fredag utan en bukett blommor eller hur?

hörni nu är det äntligen fredag och jag har längtat så att det värker i kroppen. en helt orörd helg ligger framför oss och vi ska bland annat passa på att gå på bio, ta en runda i stan, äta lite god mat och dricka ett glas rött. Sedan ska vi ligga skavföttes i soffan och titta på resterande avsnitt av ’the fall’ på netflix. så bra och gillian andersson är ju bara såå snygg här.

sedan har jag ett litet lagom helgprojekt, ska göra en anslagstavla tänkte jag. den ska sitta i vårt tv-rum, bredvid vårt svarta skåp, och på den tänkte jag samla lite av varje men mest foto av familjen. har så många som ligger för framkallning och vad kan väl vara bättre än att ha dom uppsatta så vi kan titta på dom varje dag. tänker mig en tygklädd variant, vet inte om den ska vara helt slät eller om jag ska piffa till den med vackra band i kors, är väldigt inspirerad av denna bild.
försöker engagera maken men det går sådär ~ utdrag ur min och makens sms-konversation om just detta projekt:
- vill du hjälpa mig med ett litet projekt i helgen?
- rent hypotetiskt ja?
- hypotetiskt?? yes or no?
- vad är projektet?
- en anslagstavla till tv-rummet. behöver en platta, vadd, tyg, band, möbelnubb - sedan är resten easy peasy.

inget svar.

nåja, operation övertalning fortsätter i soffan ikväll haha.
 

1 kommentar:

  1. Ah så snygg den var! Nu vill jag också ha en sån:) Haha, sådär skulle en konversation mellan mig och sambon också kunna se ut, helt klart...Han har liksom blivit lite luttrad genom åren:) Ha en fin fortsättning på helgen! Kram/tanja

    SvaraRadera