att gå igenom lådor och påsar.


jag har nämnt det tidigare och gör det igen, detta är årstiden när jag är som mest sugen på att rensa och få ordning. resten av året orkar jag helt enkelt inte bry mig så värst mycket, men det är något med det annalkande ljuset som gör att min organiserings-nerv spritter hejvilt och jag bara måste dra lite i alla högar som samlats under hösten och vintern.
så förutom att ha ägnat några lediga dagar samt två helger till att köra undan en massa tar jag nu ett litet tag varje kväll, bara en timme eller två men för varje dag blir det lite mer ordning och reda här hemma.


allt ska såklart inte kastas, jag har ett helt gäng påsar och lådor med garn som jag har samlat på mig under lååång tid och här tänker jag snarare att det ska kreeras en del. måste ju få ha lite kul också.
så jag virkade en krage i helgen, mest för att testa om det blev bra. får väl se om den hamnar på någon tröja framöver.

det fina kuddfodralet är från ikeas tillfälliga kollektion bråkig. detta var det enda jag köpte även om det fanns en hel del fina saker. men är man nu i rensartagen så är man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar