att förbereda sig för ledighet.


måndag idag och jag har en kort arbetsvecka framför mig. det borde egentligen innebära att jag skulle skynda på och få saker färdiga innan det är dags att ta påsk där nångång på onsdag eftermiddag. men jag vet inte, känner mig trött i kropp och själ, lite sliten. kanske är det ljuset som gör det och bristen på värme. hela jag hoppas på en ljummen påsk, en påskhelg då vi kan sitta ute med ett glas vin på trappan eller en kopp te på uteplatsen. vända näsan mot solen och bli lite sådär stram i kinder och ögon som man blir när den friska luften och solen gjort sitt. hoppas, hoppas.

påsken har mer och mer blivit min bästa högtid, den är lugn och fin för det mesta, ofta är vädret bra och det är bara att njuta av lite extra ledig tid, god mat och dryck samt umgänge med de man gillar bäst.

så kom igen alla vädergudar, än har ni några dagar på er att dra igång värmen på.

bilderna är lite gott och blandat från mitt instagram, @meandmike heter jag och där är jag ganska så aktiv. blir påmind om att mitt blomkonto gick genom taket senaste månaden, tur det snart är dags för trädgårdens blommor.

1 kommentar:

  1. JA, vad jag önskar att helgen bjuder på massa sol! Jag har ju också njutit av ditt blomkonto den här månaden så utslaget på två kanske det inte blir så mycket ... ;-) Finfina bilder. Och tusen tack för fina ord inne hos mig. Nostalgi blev det sannerligen. Kram till dig.

    SvaraRadera