det jag önskar jag hann.


blev ni lurade idag? inte jag heller. och jag lurade ingen heller men det grämer mig fortfarande att jag inte kom ihåg att färga pojkarnas mjölk grön eller blå, hade väl varit ett trevligt uppvaknande första april *ler*. får spara den till nästa år.

just nu är det lite för mycket, dels på jobbfronten men det är ju mer eller mindre som vanligt, men även privat. inget allvarligt men något som tar mycket av min tid. så om jag i vanliga fall önskar mig mer tid är det gånger hundra för tillfället. förutom tid till det där familjelivet önskar jag mig dessutom lite till att läsa mer, dels alla mina magasin som jag istället samlar på hög för framtiden, dels böcker. kristian gidlunds bok har jag släpat med mig ett tag nu men jag vill inte börja på den förrän jag har gott om tid, inbillar mig att det behövs. tid att gå igenom fotokurserna jag tecknat mig för hade också varit trevligt, att hinna anteckna och prova med kameran.
nåja, det här är övergående och tänk ~ det är april ~ vår på riktigt hörrni.

2 kommentarer:

  1. Tid - jag behöver också mer tid. Till allt det där du skriver om. Jag försöker att inte överplanera och ge mig tid att just läsa och hinna med det som ligger närmast om hjärtat…

    Fint inlägg!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja, den där tiden som ständigt pockar på och kräver att man prioriterar och väljer. Och sällan räcker till. Men en sak i taget. Och att komma ihåg att ge sig själv tid till sådant som man mår bra av. Fint inlägg, Victoria. Kram.

    SvaraRadera