värvet. och fredag.


sist på bollen förmodligen men jag måste bara tipsa om värvet. bästa podcasten just nu (nånsin?)enligt min mening. kristoffer triumf intervjuar en svensk personlighet i varje program. det är lugnt, det är fint och framförallt - den som intervjuas får prata till punkt och får lov att bre ut sig ordentligt eftersom varje program varar mellan 55 min och över timmen. och just tempot är det som tilltalar mig enormt mycket. det är ett för tiden så annorlunda format och resultatet blir förtroendeingivande. jag får verkligen veta något om den person som intervjuas.
jag började med bea uusma eftersom hon ligger högst upp på min läselista just nu med expeditionen. har därefter lyssnat på jill johnsson, magdalena graaf, ernst kirchsteiger (som jag ändrade åsikt om, till det positiva vilket alltid är trevligt) samt min idol susanne ljung. nu har jag helt enkelt bestämt mig för att börja från början, jag vill verkligen höra alla avsnitt. så idag blir det soran ismail.
någon sa att intervjuerna sker hemma hos kristoffer, vet inte om det stämmer, men är det så bidrar det förmodligen till den avspända stämningen.

men som sagt - lyssna ni med. bästa, bästa.

2 kommentarer:

  1. Håller med dig. Riktigt bra! Så skönt att höra människor som får tala till punkt. Och så Triumf, som öppnar till riktigt fina samtal. Ett rent nöje!

    SvaraRadera
  2. ja sannerligen ett rent nöje, jag njuter så mycket av det långsamma tempot :-)

    SvaraRadera