godaste potatisen.


nuförtiden äter jag inte bröd, pasta och potatis speciellt ofta. det gör att när det väl serveras så njuter jag ordentligt. och den här fetaostpotatisen är nog något av det godaste jag ätit.



vi åt den för första gången för någon vecka sedan då vi åt ihopa med våra grannar. det händer då och då framför allt nu under sommaren när det är enkelt att slå ihop sina middagar på ett spontant sätt. vi hade köttet den här gången och de hade potatisen och salladen. och vilka potatis. halleluja sa vi allihopa och om jag säger att vi redan serverat dessa potatis två gånger härhemma sedan dess så förstår ni hur gott det var. prova detta. enklaste tillbehöret som alla älskar.

fetaostpotatis 

kok potatis, behåll skalen på
stompa potatisen när den är kokt så där lagom mosigt
blanda med olivolja, flingsalt, paprikapulver, spiskummin och honung
lägg allt i en ugnseldfast form med lite olja i botten
smula över fetaost och strö över färsk rosmarin, funkar med torkad också
* 15 min i 175-200 grader

servera och njut! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar