månadens fyra - B.




dags igen för en månadens fyra. som vanligt är det anna och ulrika som valt en bokstav och det är fritt fram för alla att vara med. reglerna är superenkla, se här.
månadens bokstav är B.

baksida - blogg - blåvita - budskap


b som i baksida. den vackraste baksidan fanns i den trädgård jag och maken besökte i mitten av månaden. i en liten trädgård bakom ett parhus i en gammal del av malmö gömde sig en oas av gröna växter. omgiven av bambu, benved, hassel, hostor och rinnande vatten fanns en pergola. en plats för tidiga frukostar, ljuvliga luncher och sena middagar med tända ljus och långa samtal om livet. trädgården återkommer jag till, den är värd ett helt eget inlägg. 


b som i blogg. jag läser många bloggar och har gjort så de senaste åren. en del läser jag för jobbets skull, för att hålla mig a jour med branschen, en del läser jag för mitt privata nöjes skull. vad krävs då av de bloggar som håller mig kvar, som får mig intresserad varje vecka? ja, det har ju kommit och gått några stycken genom åren. några som fängslat för ett tag och sedan några som jag med stort intresse följer varje vecka, år ut och år in. jag vill ha personlighet utan att det blir intimt, gärna egentagna bilder eftersom just fotografering är något som intresserar mig. språket måste tilltala mig, det kan vara långa inlägg eller korta, det spelar ingen roll men språket är viktigt. är inte heller intresserad av bloggare som tycks köpa nya prylar varje vecka för att sedan visar upp dessa i sina perfekta hem. däremot följer jag gärna någon som lever ett helt annat liv än mig själv. singeltjejen som köper nya outfits och dricker drinkar på en bar, helt ok så länge bilderna och språket gör något för mig. det är nog svårt att sätta fingret på vad det är exakt som får mig att gilla en blogg. men de jag gillar extra mycket har en plats i min blogglista här till höger. mina favoriter helt enkelt. 
och jo glömde en sak. jag gillar verkligen bloggar som uppdaterar ofta, min egen hade alltså gått helt bort hos mig haha. 


b som i blåvita. såklart är min första tanke blåvitt porslin. uppväxt som jag är med det danska porslinet är det för evigt min association när det kommer till dessa färger. en klassiker att ta med sig från barndomen in i framtiden. 


b som i budskap. passion - magkänsla. för mig är det en och samma sak. och det är så jag lever. alltid på magkänsla, alltid med passion. när passionen försvinner försvinner mitt intresse. så enkelt är det.

bilder: mina egna förutom pippin på skrivmaskinen 

4 kommentarer:

  1. Vilken fin fyra! Den där trädgården ser magisk ut. Ser verkligen fram emot ett helt eget inlägg bara från den. Och jag håller verkligen med dig i allt du skriver om vilka bloggar som man gärna håller sig kvar vid. Och din är en av dem. Kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du den var alldeles magisk och när jag går igenom bilderna så här efteråt inser jag att jag långt ifrån fick med allt. Var alldeles för betagen för att fotografera. Men ett inlägg ska det bli, för det är den värd.
      Och så fina ord - det betyder så mycket för mig. Kram till dig också!

      Radera
  2. Vad roligt att hitta hit! Håller med dig om bloggarna, tycker också att det är jätteviktigt med bilder och språket. Det är alltid det jag fastnar för!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hit! Och en fortsatt skön kväll :-)

      Radera