festivaldags och augustidagar.


idag tog maken och jag en tur in till malmö. sådär lite i sista momangen. det vankas festival nämligen. avspark i kväll med sedvanligt kräftkalas på stortorget och sedan festivalas det i dagarna åtta. mat-oset ligger tungt över torgen och köerna ringlar sig långa, både till parkeringar och matstånd. där säljs det sedvanliga krimskramset som vid alla marknader men jag antar att det går att hitta något guldkorn om man ids leta.


det gör inte jag. ids leta alltså. jag som knappt går i stan i vanliga fall håller mig ganska långt härifrån under festival-veckan. förutom att ta mig till jobbet såklart. jag är inte heller mycket för att trängas med folk eller att stå i halvtimmes-långa köer för att få köpa min lunchmat. jag är helt enkelt inte en festival-människa. men i år funderar jag på att gå. inte för maten och definitivt inte för att jag funnit en tjusning i folkmassorna. nej, i år är det artisterna som lockar. ikväll - jill johnson. på tisdag - ane brun och first aid kit. onsdag - timbuktu. hade varit riktigt härligt att se dessa live. så vem vet. det blir kanske lite festival för mig också.


ärendet i stan idag var dock givet - en ny vägg-kalender till köket. brukar alltid köra granits familjeplanerare men så såg jag den här från lagerhaus hos weronica häromdagen och blev lite småkär. och eftersom våra småbarnsår är över och pojkarna själva håller reda på sina aktiviteter behöver vi inte lika mycket plats att skriva på längre. och då funkar den här utmärkt.


och så solrosorna. ja men de är svåra att motstå eller hur? väljer i stort sett aldrig gult på blommor annars. men solrosor vill jag ha.
och med detta inser jag att det var premiär för fredags-buketten idag. ja då är det väl höst på riktigt snart.

1 kommentar:

  1. Ja kanske börjar det bli höst, sensommar iaf! Solrosor är ju så vackra och hör augusti till! Hoppas du får en liten lagom dos festival, det låter trevligt!

    SvaraRadera