jag lagrar värmen längst in i hjärtat.


värmen är tillbaka, men det är lite friskare att andas tycker ni inte? jag lagrar värmen och alla dessa fantastiska sommar-dagar längst in i mitt hjärta och minne, redo att plockas fram en vintermorgon när vinden griper tag i mina kinder redan innan jag hunnit ut i bilen och det är mörkt när jag går och mörkt när jag kommer tillbaka. en så'n morgon, då ska jag tänka tillbaka på idag när värmen känns i huden och det drar i ögonen av att jag varit ute hela dagen.


idag har maken och jag lagt lite tlc på vår uteplats. det blev liksom aldrig riktigt av i våras med all planering runt studenten gick tiden åt till annat och vi rensade bara upp det mest nödvändiga. sedan när det väl var dags för semester var det liite i varmaste laget, men nu är det så perfekt det kan bli.
så idag har vi fixat till våra mysiga sängar med nya kuddar och plädar och allt annat som behövs för att vi ska kunna njuta maximalt resten av sen-sommaren. vi har satt upp några vackra ljuslyktor som har stått i källaren men som är alldeles för fina för att föra en tynande tillvaro därnere. sopat lite överblivna höstlöv och rensat lite ogräs mellan plattorna. monterat upp segelduk under taket för lite svalka.


kort sagt nu är vi redo att fortsätta sommaren, lite i senaste laget kanske men jag tror att vi har många härliga dagar kvar och sommar är det väl i alla fall hela augusti ut eller hur?

1 kommentar:

  1. Oh ja, sommaren är ända in i september! Det är lååångt kvar! Jag lagrar sol precis som du, det kommer att kännas fint när hösten väl sätter in!
    Njut!

    SvaraRadera