elementary.


har saknat en bra tv-serie under sommaren så gissa om jag blev glad när jag hittade elementary på netflix häromdagen. jag är galet förtjust i sherlock holmes i benedict cumberbatch's tolkning och blev såklart hyfsat nyfiken när jag hörde talas om den här  - sherlock goes new york typ.
en klassiker med twist.


låt mig säga så här, benedict's sherlock är fortfarande ett strå vassare men också mörkare. jonny lee miller 's sherlock är inte mindre briljant på ett galet sätt men serien är betydligt lättsammare. perfekt till kvällsteet en vardagskväll. att watson dessutom är kvinna och spelas av lucy liu gör inte saken sämre. har gillat henne sedan hon var med i ally mcbeal.
såg nu att serien har gått/går på tv4 också, det har jag helt missat. tre säsonger är inspelade, netflix har än så länge bara säsong 1, synd för jag gillar verkligen att grotta ner mig helt när jag hittat något bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar