hemma igen.


efter en och en halv timmes försening på heathrow landade jag i fredags vid midnatt, ivrig att komma hem till familjen. en vecka i london med design week, jobb, indiansommarvärme, restaurangbesök och shopping var ett härligt avbrott jämfört med min vanliga vardag på kontoret men det är riktigt skönt att vara hemma igen.
tacksam att jag får uppleva så roliga saker genom jobbet om än aningen intensivt den här månaden samlar jag mig nu för en ny arbetsvecka. jag njuter helg genom att försöka återskapa den fantastiska frukost vi serverades på hotellet i bloomsbury - grekisk yoghurt, granola och rabarber/äpple-kompott. mmm så gott! granolan gjorde jag i morse och nu har jag precis varit ute i trädgården och plockat in vad som nog är den sista rabarbern för i år. så nu ska här lagas kompott och förhoppningsvis blir den god nog att starta veckan med i morgon.
i övrigt tar jag det mest lugnt, njuter av mina söner och man, ser reprisen på jills veranda på svt play, packar upp och tvättar lite.
läste förresten i morse i sydsvenskan om en kampanj som startar den här veckan. syftet är att uppmuntra till att träna hjärnan lika mycket som vi tränar våra kroppar. antal timmar vi lägger på gym och i löpspåret skryter vi om och visar upp i sociala medier, medan läsning avfärdas med tidbrist. tänkvärd och intressant läsning. nu tillhör jag dock den skara som borde träna kroppen mer än hjärnan faktiskt, får kanske sluta skylla min dåliga träningskaraktär på tidsbrist haha.
så jag tar en powerwalk med en ljudbok i öronen - träning både för kropp och knopp!

lite mer läsning - senaste kinfolk väntade på mig när jag kom hem och little bee är nästa bok på min läslista. någon som läst?
tom dixon hade outlet på designjunction och jag fyndade ljuslykta med 70% rabatt. tack för det.

2 kommentarer:

  1. Låter både intensivt och härligt. Borta bra men hemma bäst stämmer ofta väl. Så gott det låter med både kompott och granola. Påminner mig om att jag behöver göra en ny sats granola också. Little Bee har jag läst - ska bli roligt att höra vad du tycker sen :) Fin söndag kväll till dig. Kram!

    SvaraRadera
  2. Med undantag från edinburgh så är london min favvostad, så jag är duktigt avundsjuk på din vecka;) ibland kör jag lite trekantig toast och dricker earl gray med mjölk och låstsas att jag är där;) Läste little bee för en tid sedan men var inte så imponerad. Kan inte riktigt sätta fingret på varför, men näe. Däremot har jag just läst ut Än finns det hoppa av Karin Wahlberg ( so m tidigare bl.a gav ut deckare) , den första i en serie böcker som utspelar sig i sjukhusvärlden på 50- talet och den gillade jag så nu väntar jag på nästa. Boktips från mig:) Dixonljusstaken låter ju so värsta fyndet, får man önska en bild?:) kram/tanja

    SvaraRadera