ibland krävs det inte mer.


än att ha en dag hemma. att jobba hemifrån är inget jag gör ofta, men efter en höst som bara blir värre och värre både jobbmässigt och på det privata planet är det riktigt skönt att någon gång ta tillfället i akt att kunna arbeta i pyjamas. för det är det bästa jag vet. att inte behöva stressa iväg på morgonen utan kunna gå och pula lite i lugn och ro. plocka in i diskmaskinen, bädda sängarna, andas lugnt för att så småningom gå upp och sätta mig framför datorn.


och bli supereffektiv. svara på mail och ringa samtal utan att bli avbruten. kunna fila lite på de där projekten jag håller på med i lugn och ro.


bonusen idag var dessutom att äldste sonen inte skulle iväg utan vi har ätit långfrukost tillsammans. och pratat och pratat. om stort och smått men framförallt länge. tagit oss tid att lyssna på varandra.

jag njuter och sparar våra stunder i mitt hjärta för om 17 dagar reser han. till asien med kompisarna. borta nästan ett helt halvt år. hur ska jag kunna vara utan honom?

4 kommentarer:

  1. Så tråkigt att läsa om att du har en jobbig höst, hoppas att det snart vänder? Skönt dock med lite frist då och då och få ta det lugnt hemma.

    Jag var den unga människan som begav mig på de där långa resorna, och inte förrän jag själv blev mamma så började jag förstå hur det kändes för min egen mamma som stod där på flygplatsen och vinkade av... Jag har minsann bestämt att Max ska bo hemma tills han är minst 30 och sedan får han skriva på ett kontrakt om att inte flytta längre bort än ungefär en km. Det tror jag stenhårt på! Kram och njut dessa dagar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja jag hade också bestämt samma, bo hemma till 30 och sedan möjligen få flytta en bit bort. Men vad är det man säger 'barn gör inte som man säger, dom gör som man gör' och så himla sant det är. Och det är kluvet, jag vill ju att han ska ut och se världen samtidigt som jag vill att han ska vara hemma hos oss. Kram V

      Radera
  2. Så skönt att kunna ta en sån där dag. Stanna hemma. Försöka hitta tillbaka till lugnet. Förstår det är mycket känslor just nu och jag skickar här en varm styrkekram. Usch för när barnen åker iväg så längt och länge. Heja barnen som vågar upptäcka världen. Liksom. Två sidor av saken.

    Och Bergenströms nya bok. Har en känsla av att den snart finns hemma hos mig. Fast det är mer än fullt i kokbokshyllan ... Ta hand om dig och kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja usch ja den här hösten går inte till historien som en av de muntraste precis, men vi tar oss igenom den sakta sakta. Och precis så usch och heja på en och samma gång! Köp boken, den är såå vacker. Kram V

      Radera